게시판

تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

페이지 정보

profile_image
작성자 Melvina
댓글 0건 조회 4회 작성일 24-09-23 06:59

본문

inblog-2-1.pngناودانی فابریک
روش دوم تولید ناودانی به شکل فابریک خواهد بود. در روش فابریک به این صورت است که شمش‌ها درون کوره‌های مخصوص ذوب قرار گرفته و سپس بر اساس طی مراحلی به ناودانی تبدیل می‌شوند. در واقع خط تولید ناودانی فابریک به این صورت است که نخست از شمش شروع شده و سپس تولید آن به مرحله اصلی و کارخانه ختم خواهد شد. از طرفی لازم است بدانید که فابریک در اصطلاح به این معنی خواهد بود که یا از طریق نورد گرم و یا سرد تولید شده و معمولاً هر چیزی را کارخانه اصلی آن را از صفر تا صد با استفاده از فلز خام ساخته باشد گفته می‌شود.

navdoni-2.pngنورد گرم و سرد در ساخت انواع ناودانی
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکل‌دادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورق‌های نازکی ساخته می‌شود و پس از آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام می‌شود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام می‌شود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد می‌کنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و سطح فولاد را به‌خوبی رعایت و برقرار کند.

کاربرد ناودانی سنگین و سبک
با توجه به تفاوت انواع سبک و سنگین در ابعاد و وزن، این محصولات برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند. به طور معمول نوع سبک بیشتر در ساختمان سازی و برای ساخت چهارچوب در و پنجره، نمای ساختمان، پوشش سقف ساختمان و ساخت سازه‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی از نوع سنگین به خاطر تحمل وزن بالا، بیشتر در مصارف صنعتی مانند ساخت تیرها، ستون‌ها، ساخت خودروهای سنگین و یدک‌کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قيمت ناودانی سنگین چه کاربردی دارد؟
انواع ناودانی سنگین دقیقاً طبق جدول استاندارد اشتال تولید می‌شود، با وزن و ابعاد استاندارد. به قيمت ناودانی بیان ساده‌تر، ناودانی سنگین دقیقاً طبق جدول محاسباتی ساخته و وارد بازار مصرف می‌شود.

ناودانی سبک چیست؟
به این نوع ناودانی، ناودانی سبک گفته می‌شود زیرا وزن آن از داده‌های استاندارد درج شده در جدول اشتال کمتر است. این نوع ناودانی معمولا بر اساس استاندارد روسی GOST 8240 ساخته می‌شوند و به آنها ناودانی UPE نیز گفته می‌شود. بیشتر تولید ناودانی سبک در ایران و روسیه انجام می‌گیرد. به همین جهت بیشتر کارخانه‌های ایران از جمله شکفته مشهد، ابهر، ماهان، آریان فولاد، ناب تبریز، یزد، زنجان و کارخانه اصفهان در زمینه تولید ناودانی سبک فعالیت دارند. البته در برخی از این کارخانه‌ها ناودانی سنگین نیز تولید می‌شود. این ناودانی‌ها از فولاد ساده کربنی ساخته شده و از لحاظ ابعاد و ضخامت انواع مختلفی دارند. در تولید این نوع ناودانی هر دو روش فابریک و پرسی قابل استفاده می‌باشند. انواع ناودانی معمولا به صورت شاخه‌های 6 و 12 متری در سایزهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند و سایز ناودانی سبک در محدوده 30 تا 400 میلی‌متر قرار دارد و بیشتر دارای بال‌های موازی است. توجه داشته باشید که سایز ناودانی براساس اندازه جان آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال ناودانی با سایز 30 یعنی جان ناودانی 30 میلی متر یا 3سانی متر طول دارد.

مقایسه قیمت انواع ناودانی سبک و سنگین
ناگفته نماند تعیین قیمت ناودانی سنگین با نوع سبک آن هم براساس همین ویژگی‌های مهم شامل ابعاد، وزن، کاربری و همخوانی با الگوی اشتال انجام می‌شود. طبعاً در این دسته‌بندی قیمت ناودانی سبک قيمت ناودانی در مقایسه با نوع سنگین، کمتر است و برای مصارف ساده‌تر در نظر گرفته می‌شود. کارخانه شکفته، فایکو، ناب و غیره از جمله فعالان تولید ناودانی سنگین و سبک در این صنعت هستند.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.