طراحی سایت شخصی
페이지 정보
본문
تعریف رابط کاربری سخت است. User Interface یک واسط بین کامپیوتر و انسان است که تعامل با کامپیوتر را ممکن میکند. UI برای کاربر قابل دیدن است و به کمک آن با سرویس ما ارتباط برقرار میکند. مثلا در طراحی سایت، پوستهای که کاربر میبیند رابط کاربری بوده و منطق آن در سمت سرور پردازش شده و از چشم کاربر دور است. پیادهسازی یک رابط کاربری جذاب در سئو سایت حیاتی است. کاربر از سایتی که UI زیبایی ندارد خسته میشود. هر چقدر هم که محتوا قدرتمند باشد.
تجربه کاربری یا UX چیست؟
خب. فهمیدیم که صفحات وب از HTML تشکیل شدهاند و HTML تگهای متنوعی دارد. یک گروه از تگها هستند که برای کاربر قابل رویت بوده و کاربر میتواند محتویات آن تگ را ببیند. مثلا تگ P که برای نمایش پاراگراف استفاده میشود. کاربر متن داخل این تگ را به عنوان یک پاراگراف میبیند و یک تگ قابل دیدن برای کاربر است.
سئوکار کلاه خاکستری همه چیز را فدای موتور جستجو نمیکند. اگر اینطور شد یک سئوکار کلاه سیاه است. سئوکار کلاه خاکستری ممکن است توسط موتور جستجو جریمه شود. این روش کمی ریسک دارد اما به خطرناکی و زشتی روشهای سئو کلاه سیاه نیست.
به نظر شخصی من مقالات خوبی درباره سئو کلاه خاکستری در وب وجود ندارد. این سبک تبلیغات آنقدرها هم که دوستان مینویسند بد نیست. یک مثال شاید بهتر منظورم را برساند. در قوانین راهنمایی و رانندگی سبقت از راست ممنوع بوده و جریمه دارد. موافقید؟ اما فرض کنید در یک جاده خلوت پشت یک ماشین سنگین گیر کردهاید و مجبورید از راست سبقت بگیرید. این کار شما را حسابی جلو انداخته و سریعتر به مقصد میرسید. حاضر هستید سبقت بگیرید؟
متوجه شدید منظورم چیست. این متد از سئو که گاهی اشتباه تعریف میشود آنقدرها هم خطرناک نیست. شاید باور نکنید اما عده زیادی بدون اینکه تبلیغات بدانند از تکنیکهای کلاه خاکستری استفاده میکنند و خودشان هم دقیق نمیدانند این روشها بر خلاف قوانین گوگل است. مثل لینک سازی. چون از نظر گوگل لینکها باید کسب شوند نه اینکه ساخته شوند.
روشهای سئو کلاه سیاه به شدت برای سایت تبلیغات مضر بوده و آخر سر چیزی جز افت ترافیک و پنالتی به بار نمیآورند. اما در روش کلاه خاکستری هدف رشد سریع سایت نیست. فقط سعی میشود میانبرهایی زد شود تا زودتر به نتایج بالاتر رسید.
مثلا رپورتاژ آگهی یک تکنیک کلاه خاکستری است. یا digi dg ding خرید لینک برای سایت هم یک روش کلاه خاکستری در سئو است. اگر گوگل متوجه این کارها شود سایت مورد نظر را جریمه میکند. اما اگر تکینکها به درستی اجرا شوند سایت رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
درباره سئو همیشه بحثهای متناقض وجود داشته است. چه در ایران و چه خارج از ایران. من باور دارم در سئو کلاه خاکستری اگر افراطی انجام نشود و کاربر هم فراموش نشود میتوان نتایج خوبی گرفت. اگر غیراز این باشد به جرگه جامعه سیاه سئو پیوستهایم.
اکیدا تکنیکهای سئو کلاه سیاه را رد میکنم. اما استفاده از روشهای کلاه خاکستری تا وقتی که کاربر و موتور جستجو را آزار ندهند قابل قبول هستند.
در کنار دو مفهوم مهم سئو داخلی (On Page Seo) و سئو خارجی (Off Page Seo) که پایه سئو را تشکیل میدهند. مفهوم دیگری به نام سئو تکنیکال یا Technical SEO وجود دارد.
میدانیم که SEO مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینهسازی سایت برای موتور جستجو. ما باید سایت خودمان را طوری طراحی کنیم که موتور جستجو به خوبی مطالب آن را پیمایش کرده و صفحات ما به درستی Index شوند.
سئو داخلی یعنی کارهایی که برای تولید محتوای بهتر و قویتر کردن ساختار محتوایی سایت انجام میدهیم. یعنی چیزهایی دیجیتال مارکتینگ که کاربر به طور مستقیم میبیند. سئو خارجی هم سیگنالهایی از بیرون سایت هستند (بیشتر مواقع بک لینک) که بر نتایج جستجو و اعتبار آژانس دیجیتال مارکتینگ سایت ما تاثیر میگذارند.
اما یک سوال مهم وجود دارد. اگر هم On Page Seo ما عالی باشد هم Off Page Seo، حتما در گوگل جایگاه خوبی کسب میکنیم؟
جواب خیر است
فرض کنید یک مقاله عالی درباره "راهنمای خرید موبایل با بودجه 2 میلیون تومان" تهیه کردهاید. اما در تنظیمات سایت خودتان دسترسی موتور جستجو به صفحات سایت را بستهاید. حالا با داشتن یک مشکل فنی بزرگ، محتوای جالب شما به چشم موتور جستجو نیامده و زحمتتان به هدر میرود. اینجاست که وارد بحث سئو تکنیکال یا Technical Seo میشویم.
تجربه کاربری یا UX چیست؟
خب. فهمیدیم که صفحات وب از HTML تشکیل شدهاند و HTML تگهای متنوعی دارد. یک گروه از تگها هستند که برای کاربر قابل رویت بوده و کاربر میتواند محتویات آن تگ را ببیند. مثلا تگ P که برای نمایش پاراگراف استفاده میشود. کاربر متن داخل این تگ را به عنوان یک پاراگراف میبیند و یک تگ قابل دیدن برای کاربر است.
سئوکار کلاه خاکستری همه چیز را فدای موتور جستجو نمیکند. اگر اینطور شد یک سئوکار کلاه سیاه است. سئوکار کلاه خاکستری ممکن است توسط موتور جستجو جریمه شود. این روش کمی ریسک دارد اما به خطرناکی و زشتی روشهای سئو کلاه سیاه نیست.
به نظر شخصی من مقالات خوبی درباره سئو کلاه خاکستری در وب وجود ندارد. این سبک تبلیغات آنقدرها هم که دوستان مینویسند بد نیست. یک مثال شاید بهتر منظورم را برساند. در قوانین راهنمایی و رانندگی سبقت از راست ممنوع بوده و جریمه دارد. موافقید؟ اما فرض کنید در یک جاده خلوت پشت یک ماشین سنگین گیر کردهاید و مجبورید از راست سبقت بگیرید. این کار شما را حسابی جلو انداخته و سریعتر به مقصد میرسید. حاضر هستید سبقت بگیرید؟
متوجه شدید منظورم چیست. این متد از سئو که گاهی اشتباه تعریف میشود آنقدرها هم خطرناک نیست. شاید باور نکنید اما عده زیادی بدون اینکه تبلیغات بدانند از تکنیکهای کلاه خاکستری استفاده میکنند و خودشان هم دقیق نمیدانند این روشها بر خلاف قوانین گوگل است. مثل لینک سازی. چون از نظر گوگل لینکها باید کسب شوند نه اینکه ساخته شوند.
روشهای سئو کلاه سیاه به شدت برای سایت تبلیغات مضر بوده و آخر سر چیزی جز افت ترافیک و پنالتی به بار نمیآورند. اما در روش کلاه خاکستری هدف رشد سریع سایت نیست. فقط سعی میشود میانبرهایی زد شود تا زودتر به نتایج بالاتر رسید.
مثلا رپورتاژ آگهی یک تکنیک کلاه خاکستری است. یا digi dg ding خرید لینک برای سایت هم یک روش کلاه خاکستری در سئو است. اگر گوگل متوجه این کارها شود سایت مورد نظر را جریمه میکند. اما اگر تکینکها به درستی اجرا شوند سایت رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
درباره سئو همیشه بحثهای متناقض وجود داشته است. چه در ایران و چه خارج از ایران. من باور دارم در سئو کلاه خاکستری اگر افراطی انجام نشود و کاربر هم فراموش نشود میتوان نتایج خوبی گرفت. اگر غیراز این باشد به جرگه جامعه سیاه سئو پیوستهایم.
اکیدا تکنیکهای سئو کلاه سیاه را رد میکنم. اما استفاده از روشهای کلاه خاکستری تا وقتی که کاربر و موتور جستجو را آزار ندهند قابل قبول هستند.
در کنار دو مفهوم مهم سئو داخلی (On Page Seo) و سئو خارجی (Off Page Seo) که پایه سئو را تشکیل میدهند. مفهوم دیگری به نام سئو تکنیکال یا Technical SEO وجود دارد.
میدانیم که SEO مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینهسازی سایت برای موتور جستجو. ما باید سایت خودمان را طوری طراحی کنیم که موتور جستجو به خوبی مطالب آن را پیمایش کرده و صفحات ما به درستی Index شوند.
سئو داخلی یعنی کارهایی که برای تولید محتوای بهتر و قویتر کردن ساختار محتوایی سایت انجام میدهیم. یعنی چیزهایی دیجیتال مارکتینگ که کاربر به طور مستقیم میبیند. سئو خارجی هم سیگنالهایی از بیرون سایت هستند (بیشتر مواقع بک لینک) که بر نتایج جستجو و اعتبار آژانس دیجیتال مارکتینگ سایت ما تاثیر میگذارند.
اما یک سوال مهم وجود دارد. اگر هم On Page Seo ما عالی باشد هم Off Page Seo، حتما در گوگل جایگاه خوبی کسب میکنیم؟
جواب خیر است
فرض کنید یک مقاله عالی درباره "راهنمای خرید موبایل با بودجه 2 میلیون تومان" تهیه کردهاید. اما در تنظیمات سایت خودتان دسترسی موتور جستجو به صفحات سایت را بستهاید. حالا با داشتن یک مشکل فنی بزرگ، محتوای جالب شما به چشم موتور جستجو نیامده و زحمتتان به هدر میرود. اینجاست که وارد بحث سئو تکنیکال یا Technical Seo میشویم.
- 이전글The 10 Most Scariest Things About Vehicle Door Lock Repair 24.09.23
- 다음글Five Killer Quora Answers To Male Masturbation Sex Toys 24.09.23
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.